11 august 2012

Fata cu parul frumos,dar tragic

Probabil ca stiti aceste magazine micute din jurul blocurilor,acele magazine de cartier unde aproape gasesti cam tot ce exista si in supermarket.De ce le-am adus in discutie?Pentru ca am vreo 2 sau 3 de astfel de magazine in jurul blocului...deci am de unde sa aleg:)))Stiti ca stand ani intregi in acelasi cartier,mergand zi de zi la magazin dupa paine sau apa ajungi sa te cunosti nu doar cu vecinii de bloc sau cartier...dar si cu vanzatorii.Ajungeti sa faceti glume,sa va pastreze o paine daca ajungeti mai tarziu...diverse favoruri.Depinde si de vanzator binenteles.Astia din cartier la mine sunt simpatici....sau simpatice,ca sunt femei toate,si imi face placere sa ma duc sa cumpar de la ele.Acum sa trec la ce vroiam sa va povestesc initial.
Acum vreo 6 ani...daca nu si mai mult,nu mai tin minte exact,am intrat la magazinul de la coltul blocului...ca intr-o zi obisnuita.Vanzatoarea era o fata,nu cu mult trecuta peste 30 de ani,frumoasa,cu parul lung si negru.Desi mergeam zilnic la acel magazin aia a fost prima data cand mi-a zis ca am un par frumos.Nu stiu nici acum ce a impresionat-o la parul meu,avand in vedere ca al ei era intr-adevar superb.Dar nu am zis nimic,am multumit si am iesit.Peste cateva zile ajung acasa si mama ma anunta ca a murit.Cornelia,asa o chema,s-a aruncat de la geam....de la etajul 4.De ce?Nu stiu si nu va sti nimeni niciodata.
V-am zis ca au trecut cam 6 ani de atunci,dar nu stiu din care motiv am inceput sa merg din ce in ce mai rar la acel magazin,chiar daca inainte era singurul la care mergeam.Din ce in ce mai rar,pana cand am ajuns sa nu mai intru deloc.Aseara m-am dus la un alt magazin din apropierea blocului...unul la care ma duc de vreo 3 ani incoace.Deci am ajuns din nou sa ma cunosc cu vanzatoarea,sa-mi mai opreasca o paine,sa-mi dea chestii chiar si atunci cand nu am destui bani la mine sau sa imi zica atunci cand unele alimente nu sunt foarte proaspete.Stie mereu ca ma intorc acolo,avem o oarecare incredere una in cealalta.M-a intrebat de ce m-am vopsit(nu m-am vopsit,m-am samponat,iar acum parul meu are o usoara tenta de roscat),ca aveam un par asa de frumos.Am ramas masca.Am zambit si i-am multumit,i-am explicat ca nu m-am vopsit,dar din nou...ca aveai un par asa de frumos....Era a doua oara cand o vanzatoare imi spunea asta,iar de prima v-am povestit.
E cam ciudat sa ti se spuna acelasi lucru de catre doua persoane diferite, dar in cam acelasi context.Te simti de parca ai trai un deja-vu,de parca ti-e frica ce o sa se intample.
Stau acum si ma intreb daca macar stie cum ma cheama sau voi ramane mereu fata cu parul frumos?Nu conteaza,oricum Cornelia va ramane mereu in amintirea mea ca fata cu parul lung,negru si frumos,dar cu un sfarsit tragic.

4 comentarii: